وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل


نکته جالب توجه تر نیز آنست که همواره در برگزاری نمایشگاه‌های مناسبتی "عرضه کالا" نیز همگان صف های دراز و پرشمار مردم را دیده‌اند و معلوم نیست چگونه اکنون این رئیس محترم شورای اصناف به نازیبایی این پدیده واقف شده‌اند.

آیا ریشه این اعتراض و نسخه پیچی با این اوصاف در جای دیگری نیست؟ پاسخ مي‌تواند زدودن انحصار شبکه اصناف بر سیستم توزیع کالا باشد. در همه کشورهای پیشرفته دنیا با بکارگیری فروشگاه های زنجیره ای با حذف دلالین خرد و واسطه ها، ارتباط میان تولید کننده و مصرف کننده وضعیتی بسامان گرفته و هر دو طرف در این میانه منتفع شده و هم قیمت ها دچار کاهش قابل توجه ( با حذف دلالین خرد) شده و هم با گردش مطلوب مالی تولید کننده نیز مي‌تواند در راستای حفظ چرخه تولید و بهبود و کارایی آن گام بردارد.

حال که دولت وفق قانون برنامه توسعه و دستورالعمل های آن مبنی بر اصلاح نظام توزیع گام برداشته و در پی اصلاح ساختار توزیع کالا برآمده است و از فرصت توزیع سبد کالا برای محک بکارگیری فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره ای به جای اصناف خرد بهره جسته عده ای که منافع خود را در خطرمی بینند اینچنین آسمان و ریسمان مي‌بافند.

از طرف دیگر برخی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی هم طی سخنانی ایستادن مردم در صف های طولانی را آنهم در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب در شان مردم ندانسته اند، حال سئوال اینجاست که صف های بسیار دور و دراز تر در دولت قبل چرا به چشم این عزیزان نیامد؟ آن صف هایی که ناشی از عدم کنترل بازار، گرانی افسار گسیخته و بی مبالاتی در نظام توزیع بود اما صف های کنونی درراستای کمک مضاعف به مردم، مهار نقدینگی و پویایی نظام تولید ارزیابی مي‌شود و مي‌توان گفت فاصله از زمین تا آسمان است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com